MENU
22
Koncert

Pod batutą Maestro Wita

Koncert symfoniczny

ANTONI WIT
Swoją pozycję zdobył dzięki długiej współpracy z najważniejszymi orkiestrami polskimi i gościnnymi występami z najważniejszymi zespołami europejskimi. W jego karierze wyróżnia się okres siedemnastoletniego kierowania Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach. Od 1983 do 2001 dał ze swoim zespołem blisko sześćset koncertów, odbył niezliczone tournées za granicą, nagrał ponad 200 płyt dla wytwórni EMI, CBS, Decca, Camerata Tokyo, NVC Arts, Pony Canyon, EBS Recordings, Naxos, Polskie Nagrania. Należy do nielicznego grona artystów na świecie, których płyty sprzedano w łącznym nakładzie ponad 5 milionów egzemplarzy. Efektem współpracy artysty z firmą fonograficzną Naxos jest ponad 30 CD z muzyką polską sprzedanych w ponad 600 000 nakładzie. Dokonywał ich głównie z udziałem Orkiestry Filharmonii Narodowej oraz Wielkiej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia. Antoni Wit był siedmiokrotnie nominowany do nagrody Grammy: m.in. za nagrania dzieł Pendereckiego („Pasja wg św. Łukasza” – 2004,” Polskie Requiem” – 2005, „Siedem bram Jerozolimy” – 2007) oraz za „Stabat Mater” Karola Szymanowskiego (2008). Specjalne miejsce w jego działalności zajmuje muzyka polska. Dokonał wielu światowych prawykonań m.in. utworów Jana Oleszkiewicza, Krzysztofa Pendereckiego, Bronisława Kazimierza Przybylskiego, Wojciecha Kilara, Aleksandra Lasonia, Krzysztofa Meyera, Jacka Domagały, Stanisława Krupowicza, Pawła Szymańskiego, Włodzimierza Kotońskiego, Eugeniusza Knapika, Tadeusza Wieleckiego, Andrzeja Dziadka, Macieja Jabłońskiego oraz niezliczonych pierwszych wykonań w Polsce.

Choć główną domeną działalności Antoniego Wita jest muzyka symfoniczna, artysta odnosił także sukcesy w dziedzinie opery: dla Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie przygotował premiery „Cyrulika sewilskiego” Gioacchino Rossiniego, „Traviaty” i „Balu maskowego” Giuseppe Verdiego, dla teatru operowego w Malmö – „Aidę” Verdiego i „Konsula” Gian-Carlo Menottiego, zaś premierami „Halki” Stanisława Moniuszki dyrygował w Tokio i Trieście.
Artysta został uhonorowany wieloma wyróżnieniami i odznaczeniami, m.in. 1980 otrzymał Srebrny Krzyż Zasługi i Nagrodę Prezydenta miasta Krakowa, w 1982 – Nagrodę Związku Kompozytorów Polskich oraz Nagrodę Ministra Spraw Zagranicznych, w 1983 i 1987 – nagrody przewodniczącego Komitetu do spraw Radia i Telewizji, w 1984 i 1996 – nagrody „Orfeusz” za najlepsze wykonanie muzyki polskiej na „Warszawskiej Jesieni”, w 1985 – Odznakę „Zasłużony Działacz Kultury” i Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski, w 1991 – Nagrodę Prezydenta miasta Katowic, w 1998 – „Diamentową Batutę” od Zarządu Polskiego Radia, w 1999 – „Platynowy Laur Umiejętności i Kompetencji” (wraz z NOSPR-em), w 2000 – Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski, w 2002 – Złoty Medal Fundacji Artura Rubinsteina, w 2006 – Oficerski Krzyż Orderu Zasługi dla Republiki Włoskiej, w 2012 – Odznaka Honorowa „Zasłużony dla Mazowsza” (wraz z żoną Zofią), w 2015 – Order Narodowy Legii Honorowej przyznawany przez Republikę Francuską. Antoni Wit odbył wiele podróży artystycznych, dyrygując niemal we wszystkich ośrodkach muzycznych Europy oraz w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Meksyku, Izraelu, Brazylii, Argentynie, Japonii, Hongkongu, Korei Południowej, Australii, Nowej Zelandii, Chinach i na Tajwanie.

___

Uprzejmie informujemy, że w czasie przebywania na terenie OiFP podczas wydarzeń artystycznych, każda osoba jest zobowiązana do:

a) Zakrywania ust i nosa środkami ochrony osobistej (maseczka, przyłbica) po wejściu na teren OiFP – zapewnionymi przez Widza we własnym zakresie. OiFP zastrzega sobie prawo do odmowy Widzowi wstępu i uczestnictwa w wydarzeniu w przypadku niestosowania przez niego środków ochrony osobistej – w takim przypadku nie przysługuje Widzowi zwrot należności za zakupiony bilet
b) Używania płynu odkażającego dłonie, dostępnego przy wejściu na teren OiFP
c) Zachowania odległości 2 metrów od siebie podczas przepływu Widzów na widownię, który będzie kontrolowany przez obsługę widowni
d) Zajęcia miejsca siedzącego z zachowaniem trzech wolnych miejsc między Widzami, tj. zajmowania miejsca na widowni co czwarte siedzenie.
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 9 października, zarówno w strefie żółtej, jak i czerwonej, wydarzenia kulturalne w przestrzeni zamkniętej mogą się odbywać z udziałem 25% publiczności. OiFP udostępni widzom co czwarte miejsce na widowni. W związku z obowiązkiem usadzenia widzów co czwarte miejsce, obsługa widowni wskaże miejsce do zajęcia zgodnie ze strefą cenową na bilecie, możliwie blisko zakupionych miejsc.
Osoby, które zakupiły bilet online, otrzymają szczegółowe informacje o ewentualnych zmianach drogą mailową.
Osoby, które zakupiły bilet w kasie, prosimy o cierpliwość. Dział Organizacji Widowni będzie sukcesywnie informować widzów o ewentualnych zmianach drogą telefoniczną.

e) Zajmowania miejsc zgodnie ze strefą wskazaną na bilecie (w przypadku Amfiteatru: BALKON, PARTER LEWY, PARTER PRAWY, PARTER ŚRODKOWY) lub zgodnie z miejscem wskazanym na bilecie w przypadku organizacji wydarzenia na Dużej Scenie OiFP
f) Przestrzegania Regulaminu uczestnictwa Widzów w wydarzeniach artystycznych organizowanych w OiFP w trakcie epidemii wirusa SARS-CoV-2 w związku z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-CoV-2

Przed wejściem do OiFP na Wydarzenie, każdy Widz jest zobowiązany do złożenia pracownikowi obsługi widowni obowiązkowego pisemnego oświadczenia o stanie zdrowia (Oświadczenie COVID), że według swojej najlepszej wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym, zgodnie ze wzorem opublikowanym na stronie OiFP.
Rekomendowane jest wskazanie w oświadczeniu danych kontaktowych, tak by ułatwić służbom sanitarnym dochodzenie epidemiologiczne na wypadek wykrycia, że osoba zakażona brała udział w danym wydarzeniu. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych, podstawie ich zbierania, okresie przetrzymywania, a także Państwa uprawnieniach z tego tytułu znajdują się na Oświadczeniu COVID.

Wzór Oświadczenia COVID.

6 XI 2020
25–50 zł
Sala Koncertowa
Podleśna 2
Kup Bilety Kup Bilety

Artyści

Orkiestra i Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej
Antoni Wit – dyrygent
Aleksandra Kubas-Kruk – sopran
Jarosław Bręk – baryton
Violetta Bielecka – przygotowanie chóru

Program

F. Mendelssohn-Bartholdy – Uwertura koncertowa „Hebrydy” h-moll op. 26
P. Czajkowski – Wariacje na temat Rococo na wiolonczelę i orkiestrę op. 33
C. Saint-Saëns – II Symfonia a-moll op. 55

Termin

pt 6 Lis 2020
Sala Koncertowa
Wyprzedane
Ta strona używa plików cookies, by zapewnić użytkownikom jak najlepsze doświadczenia. Kontynuując używanie strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies przez Operę i Filharmonię Podlaską. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz polityki plików cookie znajdują się na podstronie Ochrona danych osobowych i Polityka prywatności.