„Macbeth” Giuseppe Verdiego, najnowsza płyta CD Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina z udziałem Chóru Opery i Filharmonii Podlaskiej ukazała się nakładem wydawnictwa fonograficznego Glossa. To wspaniała promocja naszej instytucji na międzynarodowej scenie operowej.

Operę „Macbeth” Fabio Biondi wraz ze swoim znakomitym zespołem specjalizującym się w wykonaniach muzyki dawnej – Europa Galante – zdecydował się nagrać w oryginalnej wersji florenckiej z 1847 roku. Do współpracy po raz kolejny zaprosił Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej przygotowany przez Violettę Bielecką, cementując wieloletnią przyjaźń między zespołami.

Partie solowe zaśpiewali światowej sławy soliści: Macbetha – Giovanni Meoni (baryton), Lady Macbeth – Nadja Michael (sopran), Banca – Fabrizio Beggi (bas), Macduffa – Giuseppe Valentino Buzza (tenor), Malcolma – Marco Ciaponi (tenor), Garderobianej Lady Macbeth – Valentina Marghinotti (sopran), Lekarza i Służącego – Federico Benetti (bas). Wystąpili także nasi wspaniali chórzyści Krzysztof Szyfman (baryton) jako Sicario oraz Mateusz Stachura (baryton) jako Zjawa.

Nagrania dokonano w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie w sierpniu 2017 roku. 20 sierpnia 2017 roku w tej samej obsadzie wykonano koncertową wersję „Macbetha” w ramach Festiwalu „Chopin i Jego Europa”, organizowanym przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. Projekt artystyczny zrealizowano na zaproszenie zastępcy dyrektora Instytutu, Stanisława Leszczyńskiego.

W temacie nagrań naszego Chóru należy wspomnieć także o obszernej i bardzo pozytywnej recenzji „Całonocnego czuwania” autorstwa Williama Hedleya, która ukazała się na łamach internetowego magazynu „MusicWeb International” (musicweb-international.com). Zapraszamy do lektury!
Wszystkie recenzje naszych wydawnictw płytowych są dostępne na stronach konkretnych płyt. Czytaj więcej o „Całonocnym czuwaniu” i „Missa pro pace”.