Hanna Mocarska

Tancerka, choreograf, pedagog, teoretyk tańca.
Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Tańca na specjalności Choreografia i Teoria Tańca. Praktyki sceniczne rozpoczęła za czasów szkolnych w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Brała udział w licznych konkursach choreograficznych np. w III Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym Dla Uczniów Szkół Baletowych w Bytomiu, czy też w I Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym im. Bronisławy Niżyńskiej w Warszawie.
W swojej karierze zawodowej związana była z Państwowym Zespołem Ludowym Pieśni i Tańca „Mazowsze”, gdzie była zatrudniona na stanowisku tancerz koryfej. Współpracowała z Mazowieckim Teatrem Muzycznym przy spektaklu „Księżniczka Czardasza” Imre Kálmána. Obecnie zatrudniona jako artystka baletu w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku występowała w takich produkcjach jak „Straszny dwór”, „Upiór w operze”, „Carmen”, „Zemsta nietoperza”, „Doktor Żywago”, „Baron cygański”, „Jesus Christ Superstar”, „Wesoła wdówka”, „Quo Vadis”, „Broadway Dance Club”, „We love Chopin” i „West Side Story”. Asystentka choreografa przy „Księdze Dżungli” w reżyserii Jakuba Szydłowskiego. Współtworzyła choreografię do widowiska taneczno-muzycznego „Broadway Dance Club” w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Występowała jako tancerka oraz tworzyła choreografię do licznych wydarzeń artystycznych OiFP, w tym Koncertów Sylwestrowych. W latach 2016-2019 współtworzyła dziecięce przedstawienia baletowe: „Obrazki z wystawy”, „Jezioro łabędzie” „Dziadek do orzechów” oraz „Coppelia”, natomiast w latach 2019-2022 stworzyła choreografię do spektakli musicalowych: „Fame”, „Szaleństwa Panny Anny”, „Przebudzenie” dla Białostockiej Akademii Musicalowej. Obecnie jest specjalistą ds. tańca klasycznego i współczesnego w Niepublicznej Szkole Sztuki Tańca w Białymstoku oraz wykłada Taniec na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina Filia w Białymstoku.