MENU
22
Musical

DOKTOR ŻYWAGO

DOKTOR ŻYWAGO

Drodzy Widzowie! W tym trudnym i niepewnym okresie to bezpieczeństwo jest sprawą priorytetową, dlatego mając to na uwadze i jednocześnie chcąc dać Państwu możliwość poczucia niezwykłych emocji płynących z musicalu „Doktor Żywago”, zdecydowaliśmy, że spektakle w najbliższy weekend (24, 25.10.2020) odbędą się w wersji semi-stage (wersja ta polega głównie na ograniczeniu ruchu scenicznego i rozdzieleniu artystów, Orkiestra OiFP zagra z Sali Kameralnej). Na scenie zobaczymy artystów, tancerzy, scenografię, a także efekty pirotechniczne – największą zmianą będą krótsze i mniej liczebne sceny, właśnie ze względu na bezpieczeństwo artystów, a cały spektakl będzie krótszy o około 40 minut.

Oczywiście dajemy Państwu możliwość wyboru – do piątku 23.10.2020 można zrezygnować z biletu zakupionego w kasie, jak i online. Natomiast każdy, kto zdecyduje się obejrzeć tę wersję spektaklu, otrzyma dodatkowo wyjątkowy program do musicalu „Doktor Żywago” lub płytę „TRIBUTE TO MUSICAL – LIVE”, w zależności do strefy cenowej biletu.

Na bieżąco monitorujemy sytuację w kraju, do każdego wydarzenia podchodzimy odpowiedzialnie, dlatego o kolejnych spektaklach będziemy informować na początku przyszłego tygodnia.

➡️ Zwrot biletu zakupionego w kasie biletowej może nastąpić za okazaniem dokumentu zakupu do dnia 23.10.2020. Zwrot należności za zwracany bilet następuje w tej samej formie płatności, w której dokonano zapłaty za bilet (gotówka, przelew, karta płatnicza) i wyłącznie na te karty i rachunki bankowe, z których dokonano płatności za nabywane bilety.

➡️ Prośbę o ewentualne dokonanie zwrotu biletu zakupionego online można przesłać na adres bilety@oifp.eu dołączając bilet elektroniczny oraz prosimy o podanie imienia i nazwiska oraz adresu e-mail osoby kupującej bilet do dnia 23.10.2020. Zwroty zostaną wykonane tą samą drogą, którą została dokonana płatność, zarówno w przypadku płatności przelewem bankowym, BLIKiem jak i kartą, z zastrzeżeniem terminu zgodnie ze wskazaniem operatora kart płatniczych, do 31 dni.
___

Dzieło uznane za jedną z najpiękniejszych w literaturze światowej historii o miłości. Pełne emocji, ponadczasowe „love story” oczarowuje i porusza do głębi kolejne pokolenia fanów. Zawiłe losy tytułowego bohatera, Jurija Żywagi i jego kochanki Lary Guichard, rozgrywają się na tle historycznych przemian XX-wiecznej Rosji. Musical, którego polską premierę przygotowała Opera i Filharmonia Podlaska jest adaptacją zakazanej przez wiele lat w sowieckiej Rosji powieści Borysa Pasternaka. Maszynopis książki potajemnie wywieziony ze Związku Radzieckiego po raz pierwszy wydano we Włoszech. Zachód natychmiast docenił piękno i moc dzieła, przyznając Pasternakowi literacką Nagrodę Nobla, której przestraszony komunistyczną nagonką autor nigdy nie odebrał. „Doktor Żywago” nie jest wyłącznie historią burzliwego romansu, nagłych porywów serca, ale opowieścią o uczuciach, towarzyszących trudnym wyborom. W istocie spektakl to wielkie wyznanie miłości – aktualne bez względu na czasy i miejsce. A w kompozycjach Lucy Simon wybrzmiewają potężne emocje i drżenie serca – wszystko to, co najpiękniejsze w powieści wielkiego noblisty.

FABUŁA

Akcja musicalu toczy się w latach tuż przed I wojną światową, poprzez rewolucję lutową i październikową, wojnę domową, a kończy w czasach Związku Radzieckiego, przedstawia historię życia i miłości lekarza i poety, Jurija Żywagi. Wiele powiązanych wątków i wydarzeń przewija się przez materię musicalu, ale główny akcent dramatyczny spoczywa na jej pięciorgu bohaterach – trzech mężczyznach zakochanych w tej samej kobiecie i dwóch kobietach zakochanych w tym samym mężczyźnie. Losy ich wszystkich są targane przez wichry wojny i rewolucji. Każdy z bohaterów doświadcza osobiście skutków upadku ładu społecznego i moralnego świata, w którym przyszło mu żyć.

INSCENIZACJA

Inscenizacja nawiązuje do czasów, w których oryginalnie osadzona jest akcja powieści. Monumentalna scenografia obrazuje dni upadku caratu i narodziny sowieckiego imperium, a atmosferę wojennej zawieruchy realistycznie kreślą zbiorowe sceny batalistyczne z oryginalną choreografią. Bogatej oprawie scenicznej musicalu towarzyszy rozbudowana warstwa muzyczna, w której słychać echa klasycznej muzyki XX-wiecznych kompozytorów rosyjskich. Bezpośrednią inspiracją dla libretta sztuki stał się poetycki załącznik powieści „Doktor Żywago” zawierający dwadzieścia pięć wierszy Borysa Pasternaka. Spektakl w swej koncepcji nawiązuje także do nagrodzonej pięcioma Oscarami hollywoodzkiej adaptacji Davida Leana.


Prapremiera: 19 II 2011, The Lyric Theatre, Sydney
Premiera polska: 15 IX 2017

Ostrzeżenie przed efektami stroboskopowymi oraz pirotechnicznymi i hukowymi (Czytaj więcej)

___

Uprzejmie informujemy, że w czasie przebywania na terenie OiFP podczas wydarzeń artystycznych, każda osoba jest zobowiązana do:

a) Zakrywania ust i nosa środkami ochrony osobistej (maseczka, przyłbica) po wejściu na teren OiFP – zapewnionymi przez Widza we własnym zakresie. OiFP zastrzega sobie prawo do odmowy Widzowi wstępu i uczestnictwa w wydarzeniu w przypadku niestosowania przez niego środków ochrony osobistej – w takim przypadku nie przysługuje Widzowi zwrot należności za zakupiony bilet
b) Używania płynu odkażającego dłonie, dostępnego przy wejściu na teren OiFP
c) Zachowania odległości 2 metrów od siebie podczas przepływu Widzów na widownię, który będzie kontrolowany przez obsługę widowni
d) Zajęcia miejsca siedzącego z zachowaniem trzech wolnych miejsc między Widzami, tj. zajmowania miejsca na widowni co czwarte siedzenie.
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 9 października, zarówno w strefie żółtej, jak i czerwonej, wydarzenia kulturalne w przestrzeni zamkniętej mogą się odbywać z udziałem 25% publiczności. OiFP udostępni widzom co czwarte miejsce na widowni. W związku z obowiązkiem usadzenia widzów co czwarte miejsce, obsługa widowni wskaże miejsce do zajęcia zgodnie ze strefą cenową na bilecie, możliwie blisko zakupionych miejsc.
Osoby, które zakupiły bilet online, otrzymają szczegółowe informacje o ewentualnych zmianach drogą mailową.

e) Zajmowania miejsc zgodnie ze strefą wskazaną na bilecie (w przypadku Amfiteatru: BALKON, PARTER LEWY, PARTER PRAWY, PARTER ŚRODKOWY) lub zgodnie z miejscem wskazanym na bilecie w przypadku organizacji wydarzenia na Dużej Scenie OiFP
f) Przestrzegania Regulaminu uczestnictwa Widzów w wydarzeniach artystycznych organizowanych w OiFP w trakcie epidemii wirusa SARS-CoV-2 w związku z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-CoV-2

Przed wejściem do OiFP na Wydarzenie, każdy Widz jest zobowiązany do złożenia pracownikowi obsługi widowni obowiązkowego pisemnego oświadczenia o stanie zdrowia (Oświadczenie COVID), że według swojej najlepszej wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym, zgodnie ze wzorem opublikowanym na stronie OiFP.
Rekomendowane jest wskazanie w oświadczeniu danych kontaktowych, tak by ułatwić służbom sanitarnym dochodzenie epidemiologiczne na wypadek wykrycia, że osoba zakażona brała udział w danym wydarzeniu. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych, podstawie ich zbierania, okresie przetrzymywania, a także Państwa uprawnieniach z tego tytułu znajdują się na Oświadczeniu COVID.

Wzór Oświadczenia COVID.

X–XII 2020
3 godz. 20 min (1 przerwa 25 min)
polski
50–120 zł
Duża Scena
Odeska 1
Kup Bilety Kup Bilety

Galeria

Zwiastun

Autorzy

Muzyka: Lucy Simon
Libretto: Michael Weller
Teksty piosenek: Michael Korie, Amy Powers

Twórcy

Reżyseria: Jakub Szydłowski
Kierownictwo muzyczne: Grzegorz Berniak
Scenografia: Mariusz Napierała
Przekład libretta: Daniel Wyszogrodzki
Kostiumy: Anna Chadaj
Choreografia: Jarosław Staniek
Kierownik Chóru: Violetta Bielecka
Dyrygent Chóru Dziecięcego: Ewa Barbara Rafałko
Reżyseria świateł: Maciej Igielski
Reżyseria multimediów: Sylwester Łukaszuk
Producent: Damian Tanajewski oraz Opera i Filharmonia Podlaska
Producent wykonawczy: Anna Jakubowska-Podsiad

Autor plakatu: Mariusz Napierała

WSPÓŁPRACA REALIZATORSKA

Asystent dyrygenta: Mateusz Gwizdałła
Instrumentacja: Krzysztof Dombek
Trener wokalistów: Julia Chmielnik
Asystent reżysera: Justyna Schabowska
Współpraca choreograficzna: Katarzyna Zielonka
Asystent scenografa: Monika Ostrowska
Pianista-Korepetytor Chóru: Monika Bierć
Pianista-Akompaniator: Karina Komendera, Anna Krzysztofik-Buczyńska
Inspicjenci: Maria Mitrosz, Radosław Zabłocki
Realizacja dźwięku: Krzysztof Wolfard, Jacek Dziemidowicz, Karol Kopeć, Michał Kuźmicki, Mateusz Roman Pawelec
Studio nagrań: Grzegorz Falkowski
Realizacja oświetlenia: Mateusz Łukaszuk, Mateusz Bułatewicz, Barbara Jabłonowska, Karol Łobaczewski
Realizacja multimediów: Robert Burzyński, Piotr Grodzki, Adam Ostaszewski
Operatorzy spotów prowadzących: Marek Jeżewski, Marcin Pogorzelski
Brygadzista sceny: Tomasz Parejko
Obsługa mechanizacji sceny i widowni: Jarosław Bancerek, Piotr Przygoda
Montażyści: Daniel Bąk, Piotr Bielawski, Artur Chajęcki, Grzegorz Czarnomysy, Dominik Gruszewski, Marcin Korsak, Tomasz Kossakowski, Rafał Mlenko, Łukasz Nieścierewicz, Andrzej Świderski
Charakteryzacja: Marta Lewkowska, Magdalena Szałaj
Make-up: Marta Lewkowska, Magdalena Szałaj
Fryzury, Stylizacja peruk: Natalia Karaś
Peruki: Anna Mecan
Rekwizytor: Aneta Komenda, Marek Korycki
Garderobiane: Barbara Rożko, Tamara Fiedoruk, Teresa Kiejko, Eliza Matejczyk, Grażyna Polak, Marzena Śmietało

Na podstawie powieści Borysa Pasternaka
Wyprodukowany za pozwoleniem Warner Bros. Theatre Ventures Inc. oraz Turner Entertainment Co.
Produkcja oryginalna La Jolla Playhouse, San Diego, Kalifornia
Wystawiany w uzgodnieniu z Josef Weinberger Ltd.

Obsada

Jurij Żywago
Łukasz Zagrobelny / Rafał Drozd
Lara Guichard
Paulina Janczak / Agnieszka Przekupień / Anna Gigiel
Wiktor Komarowski
Tomasz Steciuk / Damian Aleksander / Dariusz Kordek
Pasza Antipow/Strielnikow
Tomasz Bacajewski / Marcin Wortmann / Bartłomiej Łochnicki
Tonia Gromieko
Monika Ziółkowska / Monika Bestecka / Dorota Białkowska
Aleksander Gromieko
Tomasz Madej / Grzegorz Pierczyński
Anna Gromieko
Anita Steciuk / Anna Sztejner
Liberiusz
Barłomiej Łochnicki / Maciej Nerkowski
Gints
Maciej Nerkowski / Rafał Supiński

Orkiestra, Chór i Chór Dziecięcy Opery i Filharmonii Podlaskiej

Zespół

Młoda Tonia
Oliwia Mortel / Amelia Smuczyńska / Maja Sobolewska
Młoda Lara
Klara Biernacka / Julia Siewko
Młody Żywago
Wiktor Januszewski / Tomasz Jerominek / Krzysztof Mądry
Sasza
Jakub Wąsiński / Klaudiusz Suma
Katerina
Julia Dmochowska / Weronika Konopacka
Pop
Krzysztof Drugow / Roman Chumakin
Tusia
Wojciech Ziółkowski / Kiryll Lepay
Narzeczona Tusi
Dorota Białkowska / Monika Ziółkowska
Kubarika
Monika Ziółkowska / Dorota Białkowska
Markieł
Bogdan Kordy / Krzysztof Stankiewicz
Janko
Rafał Supiński / Kamil Wróblewski
Szulgin
Maksym Fedorov / Leszek Gaiński
Guliobowa
Sylwia Mądra / Karolina Kuklińska
Nadia
Anna Gigiel / Joanna Jurczuk
Jelenka
Anna Gigiel / Hanna Różankiewicz / Justyna Schabowska
Przemawiający
Mateusz Stachura / Krzysztof Szyfman

Balet

Katarzyna Gocał
Hanna Mocarska
Klaudia Janicka
Natalia Jóźwiak
Nika Warszawska
Ewelina Kruk
Klaudia Nierodzik
Anna Łaskarzewska
Aleksandra Januszak
Arkadiusz Jarosz
Patryk Rybarski
Bartłomiej Marszałek
Bartosz Statkiewicz
Tomasz Kaczyński
Karol Pruciak
Tomasz Graczyk
Daniel Gołub

Terminy

sob 24 Paź 2020
Duża Scena
Pozostało: 25
nie 25 Paź 2020
Duża Scena
pt 30 Paź 2020
Duża Scena
Wyprzedane
sob 31 Paź 2020
Duża Scena
sob 7 Lis 2020
Duża Scena
nie 8 Lis 2020
Duża Scena
czw 12 Lis 2020
Duża Scena
Pozostało: 71
pt 13 Lis 2020
Duża Scena
sob 14 Lis 2020
Duża Scena
nie 15 Lis 2020
Duża Scena

Sklep

Powiązane wydarzenia

UPIÓR W OPERZE

2 XI–22 XII 2019
Ta strona używa plików cookies, by zapewnić użytkownikom jak najlepsze doświadczenia. Kontynuując używanie strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies przez Operę i Filharmonię Podlaską. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz polityki plików cookie znajdują się na podstronie Ochrona danych osobowych i Polityka prywatności.