Ena Maria Aldecoa przeszła do historii, będąc pierwszym filipińskim sopranem w recitalu pieśni na festiwalu Richard-Wagner-Festival w Bayreuth w 2018. Teraz zagości w Operze i Filharmonii Podlaskiej.

Dla publiczności w Białymstoku przygotowała specjalny program, w którym nie zabraknie dzieł kompozytorów polskich, węgierskich czy czeskich, bliskich naszym sercom, a ponadto wiele dzieł najważniejszych kompozytorów filipińskich, takich jak Nicanor Abelardo, Felipe Padilla De León, Manuel Velez, John August Pamintuan czy Ryan Cayabyab. Artystce towarzyszyć będzie pianista Jerzy Michał Maciejewski.

Koncert „Gdy mówi muzyka” odbędzie się 21 grudnia 2019 roku o godzinie 19.00 w Sali Koncertowej przy ulicy Podleśnej 2. Bilety w cenie zaledwie 30–40 zł można kupić na stronie www lub w kasie Opery i Filharmonii Podlaskiej. Zapraszamy!

Kariera Eny rozpoczęła się w 2015 roku, gdy została wybrała przez międzyuczelniane jury jako jedna z ośmiu gwiazd (wokal i intrumenty) na festiwalu Rising Stars! Festival w Baden-Württemberg (Niemcy). Karierę międzynarodową rozpoczęła, gdy szwajcarski dyrygent Mario Venzago wybrał ją jako jedną z dwóch solistek – drugą solistką była uznana śpiewaczka operowa z wielkim głosem – do śpiewania partii Marie w „Drei Bruchstücke” z „Wozzecka” Albana Berga. Udało jej się przekonać publiczność mistrzowsko poprowadzonym i wysoce ekspresyjnym głosem. W 2012 roku śpiewała premierę „Ishmaela’s White World” Olgi Neuwirth podczas 21. Europäische Kulturtage Karlsruhe pod batutą Gérarda Buqueta. Ku zaskoczeniu dyrygenta i kompozytorki, zdecydowała się zaśpiewać tę niezwykle trudną partię bez partytury. Artystka potrafi także zauroczyć partiami klasycznymi, takimi jak „Ah, non credea mirarti” Belliniego (partia Aminy w „La Sonnambula”), której wykonanie wycisnęło łzy publiczności w Teatro Verdi we Florencji. W latach 2008–2018 dała niezliczone recitale w Niemczech, Francji, Włoszech oraz Filipinach.

Studiowała pod kierunkiem Prof. Mitsuko Shirai i Prof. Hartmuta Hölla, dwóch niekwestionowanych autorytetów pieśni drugiej połowy XX wieku. Jej skala głosu, znakomita kontrola oddechu, precyzja dźwięku, głębia interpretacji i przede wszystkim niesamowita charyzma na scenie – sprawiły, że jej śpiew doceniały wielokrotnie takie legendy, jak Wolfgang Rihm czy Heinz Holliger. Jest głową Instytutu Instrumentów Klawiszowych na University of the Philippines College of Music od sierpnia 2015 oraz dyrektorem artystycznym Art Song Academy Manila od listopada tego roku.

Warto nie przegapić tego koncertu! Serdecznie zapraszamy!