Włoski scenograf urodzony w Bazylei (Szwajcaria). Po ukończeniu studiów w State Arts Institute E. Basile (sekcja złotników) w Mesynie na Sycylii przeprowadził się do Urbino, gdzie kontynuował edukację na Wydziale Scenografii tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych. Studia te ukończył z wyróżnieniem pracą Luminous Metamorphosis. Teoretyczno-praktyczna ewolucja ekspresywnych cech światła w teatrze XX wieku. Obecnie zajmuje się scenografią teatralną, filmową i reklamową zarówno we Włoszech, jak i za granicą. Od 24 lat rozwija artystyczną współpracę z reżyserem Michałem Znanieckim, projektując scenografię do jego najważniejszych produkcji operowych realizowanych w Europie, a także na innych kontynentach. Luigi Scoglio zajmuje się również instalacjami wideo, fotografią, aranżacjami plastycznymi wystaw sztuki oraz związanymi ze scenografią wydarzeniami artystycznym. W 2010 r. nominowany był do nagrody Złota Maska za scenografię do musicalu Producenci M. Brooksa (Teatr Rozrywki w Chorzowie). W 2011 r. zdobył, wraz z całym zespołem artystycznym, pierwszą nagrodę operową w Hiszpanii w kategorii najlepsza produkcja roku za Eugeniusza Oniegina (koprodukcja Opery Krakowskiej). W 2018 r. uhonorowany został Złotą Maską za scenografię do spektakli Romeo i Julia Ch. Gounoda (Opera Śląska, 2017) i Bulwar Zachodzącego Słońca A. Lloyda Webbera (Teatr Rozrywki). Do ostatnich produkcji zrealizowanych przez scenografa należą: Poławiacze pereł G. Bizeta (Teatro Colon, Buenos Aires), Wesoła wdówka F. Lehára (Opera i Filharmonia Podlaska, Białystok), Company S.J. Sondheima (Warszawska Opera Kameralna), Via Crucis P. Łukaszewskiego/ Cavalleria rusticana P. Mascagniego (OiFP, Białystok), Don Giovanni W.A. Mozarta (Ancient Greek Theater, Plovdiv, Thessaloniki Concert Hall), Don Pasquale G. Donizettiego (Teatr Wielki, Łódź), Czarodziejski flet W.A. Mozarta (Opera Wrocławska), Raj utracony K. Pendereckiego (Teatr Wielki, Łódź), Szwagierki H.F. Tabęckiego (Teatr Dramatyczny, Białystok).