Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. R. Turczynowicza i Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Autorka choreografii do trzydziestu spektakli operowych prezentowanych na scenach krajowych i zagranicznych. Przełomowym jej spektaklem stał się balet „I Koncert skrzypcowy” K. Pendereckiego. Jeden z największych współczesnych choreografów J. Kylián po obejrzeniu tego spektaklu zaprosił ją do Nederlands Dans Theater na staż choreograficzny. Wielokrotny pobyt tam dał jej szansę doskonalenia warsztatu u boku tego artysty oraz takich twórców, jak H. van Manen, O. Naharin i P. Lightfoot. Była założycielką i dyrektorem artystycznym Bałtyckiego Teatru Tańca (BTT) w Gdańsku. W ciągu ośmiu lat zrealizowała w nim 15 autorskich spektakli, m.in. „Romeo i Julia”, za który uhonorowano ją Pomorską Nagrodą Artystyczną. W Warszawskiej Operze Kameralnej wyreżyserowała światową premierę tryptyku G.F. Händla „Tre donne – tre destini”, uznaną za jedno z najważniejszych wydarzeń teatru muzycznego w Polsce. W 2011 r. zrealizowała na scenie Teatru Narodowego w Warszawie „Święto wiosny” I. Strawińskiego. Pod wrażeniem tego spektaklu J. Kylián zgodził się przekazać BTT swoje choreografie i połączyć je w jednym wieczorze ze spektaklami I. Weiss. „Sen nocy letniej” wg W. Szekspira w jej choreografii do muzyki G. Bregovicia uznano w mediach brytyjskich za najlepszą premierę teatru tańca na świecie w roku 2013. Kolejny projekt Weiss i Kyliána dla BTT to „Niderlandy”. Nagrodzono go tytułem najlepszego spektaklu roku w Gdańsku, a artystka po raz drugi otrzymała Nagrodę im. J. Kiepury dla najlepszego choreografa w Polsce. Została też odznaczona przez ministra kultury i sztuki medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. Jej „Fedra” wg J.B. Racine’a z muzyką G. Mahlera była prezentowana w londyńskim teatrze The Place i zyskała tam tytuł największego w Londynie tanecznego wydarzenia miesiąca. Ostatnią jej gdańską premierą jest „Tristan & Izolda” do wybranych przez choreografkę kompozycji K. Pendereckiego. Ta oraz trzy inne jej choreografie były prezentowane w Petersburgu na Diaghilev International Festival of Arts. Projekt został zrealizowany pod nową nazwą zespołu Biały Teatr Tańca, przy wsparciu Stowarzyszenia Ludwiga van Beethovena oraz Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego. Rok 2017 zaowocował premierą autorskiego spektaklu „Darkness”, który zrealizowała w Polskim Balecie Narodowym na zaproszenie dyrektora K. Pastora. Spektakl został uznany przez krytyków miesięcznika „Teatr” za najlepszą choreografię sezonu 2016/17. Poświęciła się budowaniu stałego zespołu Białego Teatru Tańca w Warszawie. Temu, między innymi, służył autorski projekt „Eros Thanatos” inspirowany malarstwem J. Malczewskiego z muzyką K. Szymanowskiego, zrealizowany na scenie warszawskiego Teatru Polskiego. Najnowsza premiera BTT to „Eurydyka w piekle” do muzyki K. Szymanowskiego, E. Ysaÿe’a i D. Szostakowicza, trzydziesty spektakl autorski artystki. Do ostatnich czterech zaprojektowała również dekoracje i kostiumy.