Wykształcona muzycznie aktorka, reżyser, pedagog, choreograf. Absolwentka krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej. Przez wiele lat – od debiutu na pierwszym roku studiów – aktorka Starego Teatru w Krakowie. Występowała także za granicą (Niemcy, Francja). Jej debiut reżyserski to „Stara panna i złodziej” oraz „Telefon” G.C. Menottiego w Operze Norymberskiej, której dyrektorem był wówczas Ch. Thielemann. Od dwudziestu lat związana jest z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie. Współpracowała z najwybitniejszymi reżyserami operowymi świata: H. Kupfer – „Diabły z Loudun” K. Pendereckiego (Semperoper w Dreźnie – 2001), „Opowieści Hoffmana” J. Offenbacha (TW–ON w Warszawie – 2007); R. Wilson –„Faust” Ch. Gounoda (Long Island, USA, TW–ON w Warszawie – 2008); G. Deflo – „Rigoletto” G. Verdiego (TW–ON w Warszawie – 1997–2015, przeniesienie warszawskiej inscenizacji do opery w Walencji – 2012); D. Alden – „Katia Kabanowa” L. Janáčka (Londyn – 2010, przeniesienie do TW–ON w Warszawie); A. Freyer – „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta (TW–ON w Warszawie – 2006); D. Pountney – „Pasażerka” M. Weinberga (Festival Bregenz, TW–ON w Warszawie – 2010). Dla słynnej grupy twórców „La Fura dels Baus” wyreżyserowała i przygotowała choreografię do „Turandot” G. Pucciniego, wystawionej w monachijskiej Staatsoper pod batutą Z. Mehty. Współrealizowała także spektakle z wybitnymi polskimi twórcami, m.in. L. Majewskim – „Carmen” G. Bizeta (TW–ON w Warszawie – 1995); A. Żuławskim – „Straszny dwór” S. Moniuszki (TW–ON w Warszawie – 1998); K. Warlikowskim – „Don Carlos” G. Verdiego (TW–ON w Warszawie – 2000); M. Trelińskim – „Madama Butterfly” G. Verdiego (TW–ON w Warszawie – 2000). Jako pedagog i reżyser, a także scenograf oraz autorka kostiumów i choreografii, współpracuje z wyższymi uczelniami artystycznymi. Dla Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie stworzyła spektakl „Sen nocy letniej” B. Brittena (2011) oraz „Napój miłosny” G. Donizettiego (2012), dla Akademii Muzycznej w Łodzi – „Łódź Story”, musical W. Korcza (2012), a także dyplom studentów Szkoły Aktorskiej H. i J. Machulskich –„Piękna Lucynda” M. Hemara (2011). Artystka prowadzi również Kursy Mistrzowskie i wykłady z zakresu aktorstwa w szkołach operowych i uczelniach kształcących śpiewaków. Wielokrotnie reżyserowała wielkie koncerty i gale operowe w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, Operze Krakowskiej czy Sali Kongresowej w Warszawie, m.in.: 25-lecie posługi kardynalskiej Prymasa J. Glempa, 90-lecie Urzędu Patentowego Rzeczpospolitej Polskiej, Milenijny Koncert Sylwestrowy w Sali Kongresowej w Warszawie czy uroczyste obchody 65. rocznicy wyzwolenia Oświęcimia w Operze Krakowskiej. Wiele z nich było transmitowanych na żywo przez TVP. W reżyserowanych przez siebie spektaklach często tworzy scenografie, projekty kostiumów, choreografie czy projekcje multimedialne. Jej przedstawienie „Cesarz Atlantydy” V. Ullmanna, które powstało w 2009 roku w Operze Krakowskiej, wygrało główną nagrodę na „Armel Opera Competition and Festival” w Szeged (Węgry) w 2011 roku. Spektakl był transmitowany na żywo przez europejskie stacje telewizyjne oraz w internecie, wzbudził ogromny entuzjazm wśród odbiorców.